Το σχολείο θα πρέπει να είναι, κιβωτός γνώσεων, χωνευτήρι ιδεών, ένας ζωντανός οργανισμός, ανοικτός στην κοινωνία, ο οποίος θα δίνει και θα προσλαμβάνει ερεθίσματα τα οποία δημιουργούν ατμόσφαιρα επικοινωνίας, διεγείρουν το στοχασμό, την αγάπη για την τέχνη, τη φύση, τη ζωή. Θα πρέπει εκτός από εργαστήρι και κέντρο γνώσης να είναι και εργαστήρι και κέντρο πολιτισμού ώστε να είναι ελκυστικό.

Στα πλαίσια αυτής της φιλοσοφίας στο 3ο Γυμνάσιο για τη φετινή σχολική χρονιά  αναπτύσσονται ποικίλες δράσεις.

Συγκεκριμένα υλοποιούνται τα παρακάτω πέντε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων:


Πολιτιστικών θεμάτων

1.«Μνήμες Σμύρνης» με υπεύθυνο τον κ. Αναστασόπουλο Παντελή και συμμετέχουσες καθηγήτριες την κ. Πολιτοπούλου Παναγιώτα και Πλατανιώτη Ιωάννα.

Είναι ένα πρόγραμμα που αναπτύσσεται με αφορμή τα 90 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης στο οποίο συμμετέχουν 50 μαθητές με στόχο τη συντήρηση της εθνικής μνήμης και την εξοικείωση των μαθητών με το σμυρναίικο τραγούδι το οποίο αποτέλεσε τον πρόδρομο του ρεμπέτικου τραγουδιού.

2.«Περι_δι@β@_ΖΩ τη Ναύπακτο, Αγαπώ και Προβάλλω τον Τόπο μου» με υπεύθυνη την κ. Κουφού Ειρήνη και συμμετέχουσες την κ. Αδαμοπούλου Ελένη, την κ. Μητρούσια Αλεξάνδρα και την κ. Τσιάρα Γεωργία.

Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν 70 μαθητές, προσεγγίζει την πόλη της Ναυπάκτου και πτυχές της σύγχρονης ζωής της, τη ναυμαχία του Lepanto (1571), προσωπικότητες, θέματα πολιτισμού κτλ.. Στόχος του είναι η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, η βιωματική προσέγγιση κτλ.

3. «Απελευθερωτικοί αγώνες των ελλήνων. Απελευθέρωση της Ναυπάκτου» με υπεύθυνο τον κ. Παπαρίδη Ηλία και συμμετέχοντα τον κ. Καλογερά Δημήτριο. Συμμετέχουν 39 μαθητές με στόχο να γνωρίσουν την τοπική ιστορία, τη λαογραφία και τη λαϊκή τέχνη της περιόδου αυτής, μέσα και από τη βιωματική προσέγγιση με τη συμμετοχή τους, με παραδοσιακές στολές, σε διάφορες εκδηλώσεις (Εορτή και παρέλαση 25ης Μαρτίου, Έξοδος Μεσολογγίου κτλ)


Περιβαλλοντικής αγωγής

1. « Στους γαλαξίες και στις απέραντες τις ξαστεριές» με υπεύθυνο τον κ. Δρίβα Ανάργυρο και συμμετέχοντες την κ. Αδαμοπούλου Ελένη, την κ. Μητρούσια Αλεξάνδρα και τον κ. Λυκογιάννη Δημήτριο. Συμμετέχουν 44 μαθητές που θα προσεγγίσουν θέματα αστρονομίας με στόχο την ανάδειξη της δημιουργικότητας και της πρωτοτυπίας, την πρακτική εφαρμογή των μαθηματικών, φιλοσοφικές προεκτάσεις κτλ


Αγωγής Υγείας

1. «Ο έξυπνος έφηβος δεν μένει άυπνος» με υπεύθυνη την κ. Πλατανιώτη Ιωάννα και συμμετέχοντες τον κ Καρακώστα Κων/νο, την κ. Μπαλή Γεωργία και την κ. Ράπτη Ελένη. Συμμετέχουν 54 μαθητές με στόχο να κατανοήσουν τα τμήματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη μνήμη και τη μάθηση μέσα από βιολογική,  εικαστική και κοινωνιολογική προσέγγιση.


Εκτός από τα προγράμματα των σχολικών δραστηριοτήτων θα συνεχίσουμε την παρουσίαση ενός λογοτεχνικού έργου έλληνα συγγραφέα, πρωτοβουλία που αναπτύσσουμε τα τελευταία  4 χρόνια. Για φέτος θα παρουσιάσουμε  το βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου «ΙΜΑΡΕΤ», την Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013, σε μια εκδήλωση ανοικτή, όπως πάντα, στο κοινό της πόλης.

Αν στις προτεραιότητες μας δεν υπάρχει το ουσιώδες, αλλά μόνο η καθημερινότητα, δηλαδή κάτι το βαθιά υλικό και εφήμερο, δεν μπορούμε να σκεφτούμε κάτι καλύτερο από αυτό που είμαστε. Από τη στιγμή που παύουμε να πιστεύουμε σε κάτι καλύτερο, από αυτό που είμαστε, έχουμε γυρίσει πίσω ενώ νομίζουμε ότι μένουμε στο ίδιο σημείο.


Ο

Διευθυντής


Πιτσιάκκας Πέτρος

Φιλόλογος