ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Παρακολούθηση εργασίας (Μάιος 2022) Erasmus+ CETE+: European Consortium for Educational Transformation: 2021-1-ES01-KA121-SCH-000018502.

Το 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου λειτούργησε ως φορέας υποδοχής για δυο εκπαιδευτικούς από την Ισπανία στο πλαίσιο ροής που εντάσσεται σε πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ με τίτλο CETE+: European Consortium for Educational Transformation και με κωδικό έργου: 2021-1-ES01-KA121-SCH-000018502 (με εγκιβωτισμένο το micro consortium #aquiproubullying ('Stop bullying here')). Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 3 ως και τις 6 Μαΐου 2022 η μονάδα φιλοξένησε για παρακολούθηση εργασίας (Job shadowing) τους συναδέλφους Pol Jovés Collell και Luis Alberto Moral Pérezz από τα σχολεία Collegi públic Guillem de Montgrí και Institut Antoni Ballester αντίστοιχα.

Οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία α. να συμμετέχουν σε εργαστήρια (workshops) και β. να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο και σε περιβάλλον φυσικής τάξης μαθησιακές δραστηριότητες που εστιάζονται στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, στη διαχείριση των συγκρούσεων και στη διαμεσολάβηση, και στη βελτίωση της συνύπαρξης στο σχολικό περιβάλλον. Ενδεικτικά, υλοποιήθηκαν στοχευμένες δραστηριότητες σχετικά με τον κυβερνοεκφοβισμό, τη ρητορική μίσους, τα διάφορα είδη του ενδοσχολικού εκφοβισμού, την αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής (ποίησης) και της ζωγραφικής ως μέσων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των αποδεκτών για την έκταση και τις επιπτώσεις των προαναφερθέντων φαινομένων κοινωνικής παθογένειας, τη διαμεσολάβηση των συνομηλίκων ως μια διεθνώς αναγνωρισμένη πρακτική αποτελεσματικής διαχείρισης των συγκρούσεων, την αξία της απόδοσης ευγνωμοσύνης ως μέσου καλλιέργειας της ενσυναίσθησης των μαθητών. Οι εν λόγω δραστηριότητες εδράζονται σε πρακτικές, ιδέες, ψηφιακά εργαλεία Web 2.0 και θεματικούς άξονες που προσπελάστηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης καθηγητών του σχολείου μας στο εξωτερικό (Αύγουστος-Οκτώβριος 2021) στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ ΚΑ101 με τίτλο Let' s ISA (Inclusive School in Action) και κωδικό έργου: 2020-1-EL01-KA101-077660.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της παρακολούθησης εργασίας οι συμμετέχοντες, Έλληνες και Ισπανοί εκπαιδευτικοί, ενημερώθηκαν για τα δυο εκπαιδευτικά συστήματα και τις δράσεις και την επίσημη εθνική πολιτική για την καταπολέμηση του εκφοβισμού, αντάλλαξαν καλές διδακτικές πρακτικές, παρείχαν εποικοδομητική αξιολόγηση, μοιράστηκαν εμπειρίες και μαθησιακούς πόρους, βελτίωσαν ποικίλες δεξιότητες, απέκτησαν γνώσεις και ανέπτυξαν σχέσεις φιλίας και ένα σχέδιο επικείμενης συνεργασίας σε έργο e-Twinning κατά την επόμενη σχολική χρονιά.

Ιδιαίτερη μνεία και ευχαριστίες οφείλουμε στον Dr. Σπύρο Παπαδάκη, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.), Πληροφορικής (ΠΕ86) Δυτικής Ελλάδας, Οργανωτικό Συντονιστή   ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, για την ενδελεχή παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και για τον συντονισμό της συζήτησης που ακολούθησε, την Τετάρτη 4 Μαΐου.

Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κ. Έλενα Σαρλή, Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, για την καθοδήγηση και για το βίντεο-μήνυμα που, παρά τις ανειλημμένες υποχρεώσεις της στο εξωτερικό, απέστειλε στο σχολείο μας ώστε να προβληθεί μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησης εργασίας, την Πέμπτη 5 Μαΐου.

Ομοίως, ευχαριστούμε θερμά την Dr. Ευφροσύνη Κωσταρά, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Φιλολόγων, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας για την ενθάρρυνση και τα υποστηρικτικά σχόλια της.

Νομικός εκπρόσωπος, υπεύθυνος Τύπου και επικεφαλής της παιδαγωγικής ομάδας είναι ο κ. Χρήστος Ιωάννου (Διευθυντής της σχολικής μονάδας) και μέλη της οι κ.κ. Κωνσταντίνα Ειρήνη Κουφού (υπεύθυνη διαχείρισης και επικοινωνίας), Αλεξάνδρα Μητρούσια (αναπλ. υπεύθυνη διαχείρισης), Σμαρώ Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτα Πολιτοπούλου, Ευγενία Γρέντζελου και Ειρήνη Δερμάτη (εμψυχώτριες, εκπαιδεύτριες).

Ο Διευθυντής Η παιδαγωγική ομάδα